text.skipToContent text.skipToNavigation
FRÅGOR OCH SVAR
Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor. Om du inte hittar ditt svar här, vänligen kontakta din butik.
HUR FÅR JAG ETT KUNDKORT HOS AXFOOD SNABBGROSS?
Svar: Gå in under Bli kund. Fyll sedan i dina uppgifter i formuläret. Välj vilken butik du vill handla hos och avsluta genom att klicka på Skicka. Det går även bra att ansöka om medlemskap direkt i butiken.
 
NÄR KOMMER MITT KUNDKORT?
Svar: Från ansökningstillfället tar det vanligtvis 8-14 arbetsdagar att få kundkortet levererat hem i brevlådan. Om du har frågor om din ansökan kan du kontakta din närmaste Axfood Snabbgrossbutik.
 
MITT FÖRETAG HAR BYTT ADRESS OCH NU VILL JAG ÄNDRA KUNDUPPGIFTER HOS ER. HUR GÅR JAG TILLVÄGA?
Svar: Gå in under Ändra mina uppgifter. Välj vilken typ av ändring du vill göra, i detta fall väljer du Betalnings- eller Leveransadress. Det går även bra att kontakta butiken så hjälper de dig med ändringen.
 
JAG VILL HA ETT EXTRA KUNDKORT KOPPLAT TILL MITT KUNDNUMMER. HUR GÖR JAG DÅ?
Svar: Gå in under Kontaka oss. Välj Beställa Nytt Kort. I fältet ”Meddelande” kan du skriva att du önskar beställa ett extrakort. Extrakortet kommer inom ca 8-14 arbetsdagar. Det går även bra att kontakta butiken så hjälper de dig med beställningen.
 
GÅR DET ATT HANDLA PÅ KREDIT HOS AXFOOD SNABBGROSS?
Svar: Ja, men för att kunna handla på kredit måste du först fylla i en kreditansökan. Blanketter för detta finns att hämta i närmsta butik, när du klickar i ”Kredit” som betalsätt under Bli kund eller här. Blanketten lämnas sedan till din närmsta Axfood Snabggrossbutik. Ansvarig firmatecknare måste även legitimera sig för att ansökan ska kunna färdigställas, detta görs med fördel samtidigt som blanketten lämnas in.
 
FÅR JAG SOM PRIVATPERSON BLI KUND HOS AXFOOD SNABBGROSS?
Svar: Nej. Det är endast företag (t ex aktiebolag, handelsbolag och enskild firma), stiftelser och föreningar med organisationsnummer som kan handla på Axfood Snabbgross.
 
VAD HAR AXFOOD SNABBGROSS FÖR SORTIMENT?
Svar: Vårt totala sortiment består av ca 13 000 artiklar, men lokala variationer kan förekomma mellan butikerna. För att se sortimentet hos din lokala butik, kan du antingen logga in eller kontakta butiken. Alla kontaktuppgifter hittar du under Hitta butik.
 
ÄR DET MÖJLIGT ATT FÅ VAROR LEVERERADE FRÅN AXFOOD SNABBGROSS?
Svar: Absolut! Vi erbjuder distribution vid beställning i vår e-handel. Om du redan är kund kan du ansöks om att bli e-handelskund under Kontakta oss, välj E-handel och skriv att du önskar bli e-handelskund. Om du inte är kund än, kan du bocka i att du önskar ansöka om att bli e-handelskund i formuläret under Bli kund. Du kan också kontakta din närmsta butik.
 
JAG HAR KÖPT EN VARA PÅ AXFOOD SNABBGROSS SOM JAG ÄR MISSNÖJD MED. HUR GÅR JAG TILLVÄGA?
Svar: Kontakta den butik där du köpt varan för reklamation. Välj ”Reklamation” och breskriv ditt ärende. Det är viktigt att du har kvar kvittot på ditt inköp.
 
VAD HAR AXFOOD SNABBGROSS FÖR ÖPPETTIDER?
Svar: Våra öppettider hittar du under Hitta butik. Välj butik för att se öppettiderna.
 
VARFÖR SYNS INGA PRISER I E-HANDELN?
Svar: Du måste logga in i e-handeln för att se aktuella priser och aktuellt sortiment.
 
KAN JAG VÄLJA ATT LÄGGA EN ORDER VIA E-HANDELN OCH HÄMTA UPP DEM I BUTIK?
Svar: För tillfället erbjuder vi inte upphämtning i butik vid orderläggning i e-handeln. Istället är du varmt välkommen att själv komma till någon av våra butiker och själv plocka ihop din order.
 
VILKA BETALSÄTT FINNS DET I E-HANDELN?
Svar: Du kan alltid betala med kort i e-handeln. Om du dessutom är kreditkund kan du alltid även välja faktura som alternativ.
 
HUR OFTA LEVERERAR NI TILL MIN ADRESS?
Svar: När du loggar in i e-handeln kommer du att se vilka utkörningstillfällen som finns tillgängliga för dig. Kontakta annars din lokala butik för mer information och exakta leveranstider. Kontaktuppgifterna finner du här.
 
KOSTAR DET NÅGOT ATT FÅ VARORNA LEVERERADE?
Svar: Kontakta din lokala butik för att veta mer om våra fraktvillkor.