text.skipToContent text.skipToNavigation

HUR BLIR JAG KUND HOS SNABBGROSS?
Gå in under Bli kund och fyll i dina uppgifter i formuläret. Det går även bra att ansöka om medlemskap direkt i butiken.  

 

NÄR KOMMER MITT KUNDKORT?
Från ansökningstillfället tar det vanligtvis 8-14 arbetsdagar att få kundkortet levererat hem i brevlådan. Om du har frågor om din ansökan kan du kontakta din närmaste Snabbgrossbutik. 

 

MITT FÖRETAG HAR BYTT ADRESS OCH NU VILL JAG ÄNDRA KUNDUPPGIFTER HOS ER. HUR GÅR JAG TILLVÄGA?
Gå in under Ändra mina uppgifter. Välj vilken typ av ändring du vill göra, i detta fall väljer du Betalnings- eller Leveransadress. Det går även bra att kontakta butiken så hjälper de dig med ändringen. 

 

JAG VILL HA ETT EXTRA KUNDKORT KOPPLAT TILL MITT KUNDNUMMER. HUR GÖR JAG DÅ?
Gå in under Kontakta oss. Välj Beställa Nytt Kort. Skriv i meddelandefältet att du önskar beställa ett extrakort. Extrakortet kommer inom ca 8-14 arbetsdagar. Det går även bra att kontakta butiken så hjälper de dig med beställningen. 

 

GÅR DET ATT HANDLA PÅ KREDIT HOS SNABBGROSS?
Ja, för att kunna handla på kredit fyller du i en kreditansökan. Blanketten hittar du här för utskrift, den finns också att hämta i din närmsta Snabbgrossbutik. Ansökningsblanketten lämnar du i din Snabbgrossbutik, ansvarig firmatecknare måste legitimera sig för att ansökan ska kunna färdigställas

 

KAN JAG SOM PRIVATPERSON HANDLA HOS SNABBGROSS?

Nej, Snabbgross är en restauranggrossist där endast företag med kundkort hos oss kan handla.

 

 

VAD HAR SNABBGROSS FÖR SORTIMENT?
På Snabbgross hittar du ett brett sortiment av bland annat färskvaror, grönsaker, non-food, torrvaror, bröd och bakverk, fastfood, dryck, öl, vin och sprit samt tobak. Sortimentet består av ca 13 000 artiklar, lokala variationer kan förekomma mellan butikerna. För att se sortimentet hos din lokala butik loggar du in på snabbgross.se eller kontaktar butiken. För alkoholartiklar och tobaksvaror krävs särskilda tillstånd för att kunna handla. Du behöver också som återförsäljare av tobak ha ett spårbarhets-id för tobak. Tobaksvaror kan du enbart handla hos oss i butik.

 

ÄR DET MÖJLIGT ATT FÅ VAROR LEVERERADE FRÅN SNABBGROSS?
Absolut! Vi erbjuder distribution vid beställning i vår e-handel. Om du redan är kund kan du ansöka om att bli e-handelskund under Kontakta oss, välj E-handel i ärendefältet och skriv att du önskar bli e-handelskund. Om du inte är kund än klickar du i att du önskar bli e-handelskund i samband med din kundansökan. Vår kunniga personal i butiken kan också alltid hjälpa dig med ansökan.

 

JAG HAR KÖPT EN VARA PÅ SNABBGROSS SOM JAG ÄR MISSNÖJD MED. HUR GÅR JAG TILLVÄGA?
Kontakta butiken där du köpt varan för att reklamera den. För att kunna reklamera en vara behöver du kunna visa kvittot på ditt inköp.

 

VAD HAR SNABBGROSS FÖR ÖPPETTIDER?
Våra öppettider hittar du under Hitta butik. 

 

VARFÖR SYNS INGA PRISER I E-HANDELN?
Du måste logga in i e-handeln för att se aktuella priser och aktuellt sortiment. 

KAN JAG VÄLJA ATT LÄGGA EN ORDER VIA E-HANDELN OCH HÄMTA UPP DEN I BUTIK?
För tillfället erbjuder vi inte upphämtning i butik vid orderläggning i e-handeln.

VILKA BETALSÄTT FINNS DET I E-HANDELN?
Kortköp och fakturaköp är möjliga i vår e-handel. För att kunna handla på faktura behöver du ansöka om att bli kreditkund. 

HUR OFTA LEVERERAR NI TILL MIN ADRESS OCH VAD KOSTAR LEVERANSEN?
När du loggat in i e-handeln ser du vilka utkörningstillfällen som finns tillgängliga för dig. För mer information, exakta leveranstider och fraktavgift, kontakta din butik.